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RE: Luftansaugstutzen für LTD wer hat Interesse?

Verfasst: Mo 26. Nov 2012, 09:35
von Werner
Hi Daniel,

unabhängig vom Datum ist das Thema immer noch aktuell. Nur leider handelt es sich bei deinem Link um die Stutzen für die 4 Zylinder Version die passen leider nicht.

RE: Luftansaugstutzen für LTD wer hat Interesse?

Verfasst: Di 29. Jan 2013, 09:02
von J.Gerlach
Hallo Werner,
ich wäre mit einem Satz auch dabei.

Im Moment helfe ich mir durch Erwärmen mit einer Heißluftpistole und Einpinseln mit Rizinusöl. Das erleichtert aber nur die Montage - sie werden butterweich - allerdings nach dem Erkalten sind sie wieder hart.

Jürgen

RE: Luftansaugstutzen für LTD wer hat Interesse?

Verfasst: Di 6. Aug 2013, 09:34
von Comahnder
Hi.....bischen spät aber ich würde auch welche nehmen

RE: Luftansaugstutzen für LTD wer hat Interesse?

Verfasst: Di 6. Aug 2013, 10:00
von Werner
Hi Leute,

aufgrund der geringen Nachfrage, wird sich die Produktion einer Kleinserie nicht lohnen, außer es findet sich jemand, der die 3.000,-- EUR vorfinanziert?

RE: Luftansaugstutzen für LTD wer hat Interesse?

Verfasst: Fr 16. Aug 2013, 19:43
von Comahnder
Hm, schade, dann werde ich Jürgens Tip berücksichtigen.
Gruß, Comahnder

RE: Luftansaugstutzen für LTD wer hat Interesse?

Verfasst: So 3. Aug 2014, 08:41
von Michael
Liebe Twintreiber,

habe gerade diesen Tipp gefunden.
Danke an AtLarge aus Iowa, USA:
Faltenbälge verwenden !

Ob das die finale Lösung ist, lasse ich erstmal dahingestellt :-)
Zumindest ist das besser als sich mit ausgehärteten Luftansaugstutzen rumzuärgern und es erleichtert einen evtl. Vergaseraus- und einbau erheblich.
Airbox_mod.jpg
Airbox_mod_inside.jpg
Airbox_mod_mounted.jpg
LG, Michael

RE: Luftansaugstutzen für LTD wer hat Interesse?

Verfasst: So 3. Aug 2014, 16:00
von AtLarge
Thank you Michael. It's an honor to be mentioned.

It should be noted this is especially suitable for the later years due to the clamping ability of the airbox #14 and #16 to seal the snorkel.

Bild

I preferred the Moog brand but there are others that make steering rack gaiters like it. The exact part number I used escapes me now. I am sure your local auto parts retailer can help you match up the size you need off the shelf.

Bild

Almost four years now since I did this without failure of any kind and hope others find this helpful.

Bild

I have had my carbs off and on more times than I care to admit and this actually makes it a pleasure. The hose is pliable, the seal is impervious to water or dust, and they do not collapse even under hard acceleration. : Motorcycle:

RE: Luftansaugstutzen für LTD wer hat Interesse?

Verfasst: So 3. Aug 2014, 17:10
von Michael
Hi AtLarge,

good to see you visiting the german 750Twin forum again :-)
Thank you for this hint.
Sounds like a reliable solution, though !
Airbox of LTD Y1 (1982) seems to use the same two parts at the airbox to hold the "snorkel".
Funny word and sounds familiar. In german it is "Schnorchel" ;-)

Is this rubber piece you used a part that is used for car steering systems or is it used at the "drive shafts" of a car ?
I am not a specialist in car parts but my fellow german guys will help me to find the correct translation ;-)
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Männer,
könnte das eine Achsmanschette oder Antriebswellenmanschette oder Lenkmanschette sein ?
Keine Ahnung wie das Zeug korrekt heißt !
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ThanX again !
Cheers, Michael

RE: Luftansaugstutzen für LTD wer hat Interesse?

Verfasst: So 3. Aug 2014, 17:50
von AtLarge
Yes, this is boot #6 used for the rack and pinion steering off of an automobile. Here is a parts explosion picture chosen at random from the interwebz. :)

Bild

There are probably viable substitutes out there from motorcycle forks but this was the easiest to source. There were many different sizes on the shelf of my favorite automotive parts store and the clerks just let me open and look at all of them until I found a snug fit for the outside diameter of the BS34. I still use the springs around them on the carb side but it's hardly necessary. More for aesthetics than security. Being that they are an automotive grade component the rubber is a higher quality and heavier than fork gaiters too so will probably outlast the bike.

I would also like to take this opportunity to thank Michael (and all the members here even) for the effort and contributions to this website. I have enjoyed many of the articles, posts, and pictures. Great job! :headbang:

RE: Luftansaugstutzen für LTD wer hat Interesse?

Verfasst: So 3. Aug 2014, 19:11
von Michael
Hi AtLarge,

thank you for this further information !

Thank you for your commendation, it's a pleasure ;-)

BTW: How do you get all the text translated into english language ?
Does the recommendation to use Google Chrome as a browser work with you ?

Cheers, Michael

PS: I've modified and nearly finalised the "Meeting 2014" page.
Approx. 80% are ready now.
You may have a sneak preview at
http://www.z750twin.de/treffen_2014.htm
Be aware, it has hundreds of pictures and maybe up to 100 MB !
Haven't checked current status in regards to these statistics.

PPS: What is the internet speed you have available ?